Aquesta última setmana de maig, els alumnes de 1r i 2n de Primària han participat en una activitat molt especial relacionada amb la natura, els insectes i la biodiversitat. Amb molta curiositat, van preparar preguntes sobre papallones, abelles, altres insectes, flors i pol·len, per aprendre més sobre com funcionen aquests petits éssers vius i com ajuden el planeta.

Aquestes preguntes van formar part d’un projecte educatiu organitzat per la Universitat Rovira i Virgili (URV), que inclou el Jardí de les Papallones, un espai ple de plantes amb flors durant gairebé tot l’any, pensat per afavorir la presència d’insectes pol·linitzadors. Els estudiants de Magisteri de la URV van ser els encarregats de preparar tallers i activitats per donar resposta a les inquietuds dels més petits durant la Fira de la Ciència, que es fa cada any al voltant del jardí.

Els infants van quedar meravellats en descobrir que les flors no només fan bonic, sinó que són essencials per alimentar insectes com les abelles i les papallones, i que gràcies a aquest procés de pol·linització també creixen molts aliments que mengem. Van aprendre a observar els colors, les formes i les olors de les flors i van entendre com cada detall té una funció dins l’ecosistema.

L’activitat ha estat un èxit i ha despertat molt d’interès per la ciència i el respecte pel medi ambient. Segur que més d’un ja somia a ser científic, apicultor o cuidador de papallones en el futur!

Galeria de fotos